دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

جهش تولید شیرخام کشور در چهار دهه

 

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « مرتضی رضایی » با تبریک روز جهانی شیر به تمام فعالان بخش تولید تا توزیع این محصول افزود: شیر محصولی فراسودمند است به طوری که علاوه بر خاصیت ضد سرطانی، کلسیم آن به صورت ۱۰۰ درصد جذب بدن می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این روز در تقویم کشور و جهان برای ارزش‌گذاری به محصول ارزشمند شیر و تولیدکنندگان آن است اظهارداشت: عدم مصرف شیر باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به گستردگی دامنه اشتغال در صنعت شیر تصریح کرد: حدود ۱۵ میلیون تن ذرت علوفه‌ای در کشور تولید می‌شود که کشاورزان زیادی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تعداد بسیار بالایی در بخش حمل و نقل این ذرت از مزارع تا دامداری‌ها فعال هستند گفت: سالانه حدود ۱۸ میلیون تن غلات و کنجاله در کشور جا به جا می‌شود، ۱۱ میلیون تن شیر تولید می‌شود که با تانکرهای ۲۰ هزار لیتری حمل می‌شود و نشان دهنده اشتغالزایی بالای این محصول است.

 

رضایی تصریح کرد: امیدوارم علیرغم شرایط سختی که در ابتدای سال در کشور داشتیم، به یک شرایط پایدار در تولید و تامین نهاده‌ها و در نهایت سود اقتصادی برای دامداران و افزایش سرانه مصرف برای مصرف‌کنندگان برسیم.

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شیر از محصولات صادراتی کشور محسوب می شود، گفت: در سال ۹۸ و طبق آمار گمرک بیش از ۷۰۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی و بیش از ۵۰ هزار تن پودر شیرخشک از کشور به مقاصد صادراتی ارسال شد.

 

رضایی درباره تولید کره در کشور گفت: طرح بزرگی را در رابطه با تولید کره در کشور شروع کرده‌ایم و در حال رایزنی با دولت هستیم تا از محل منابع تولید داخل، کره را تامین کنیم.

 

وی افزود: با توجه به رشد چشمگیری که در تولید شیر داشتیم، قابلیت خودکفایی یا بی‌نیازی به واردات کره در کشور وجود دارد.

برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی